Ділюсь з колегами

                                         Шляхи підвищення ефективності уроку
      ПСИХОЛОГІЧНІ ПОРАДИ ВЧИТЕЛЮ
1. Зробіть мету уроку метою учнів.
Поясніть життєву цінність теми для учнів (а не тільки для контрольної чи іспиту).
Попросіть учнів пояснити значення завдань чи сформулювати завдання.
2. Формулюйте мету, орієнтуючись на потреби й інтереси учнів.
Використовуйте ігри, фільми, демонстрації.
Використовуйте опитування, результати анкетування учнів для виправлення своїх помилок у викладанні.
Уникайте «магії слів» - фраз , що звучать красиво, але значать мало.
3. Під час розвитку мотиву досягнення орієнтуйте учнів на самооцінку діяльності.
Запитуйте в учня: «Ти задоволений результатом?», замість оцінки говоріть: «Ти добре впорався з роботою».
4. Якнайчастіше ставте учнів у ситуацію вибору.
На початку вивчення теми інформуйте учнів про те, чому вони повинні навчитися, які форми роботи і перевірки знань можуть бути використані, запропонуйте певну програму дій з варіантами вибору.
Пропонуйте учням самим вибрати для себе рівень складності завдань.
5. Допомагайте учням ставити перед собою реалістичні завдання.
6.Допомагайте учням бути відповідальними за успіхи та прорахунки.
     Після виконання завдання попросіть учнів розповісти, що було    
     особливо важко, як вони з цим впоралися.
7.  Зробіть ситуацію успіху досяжною для кожного учня.
Вибирайте такі завдання, під час виконання яких учні будуть частіше домагатися успіхів, ніж невдач.
8. Пов’язуйте навчальну інформацію з життєвим досвідом школярів.
9.Створюйте умови для підвищення якості знань учнів та їхньої самоповаги.
Змініть методи пояснення так, щоб кожен учень міг досягти успіху.
Для слабких учнів використовуйте конкретний матеріал, вивчайте кожен аспект окремо, готуйте спеціальні програми для навчання учнів низького рівня досягнень.
Дозвольте і підтримуйте роботу в парах: сильний і слабкий учень.
Учіть позитивному ставленню до себе  через навчання позитивної мови: «Я можу це зробити», «Я можу змінитися так, як вважаю за потрібне».
10. Дайте школярам можливість фіксувати й оцінювати свій прогрес.
Розділіть роботу на чіткі етапи.
Надайте зразки правильних дій, за якими можна орієнтуватися і оцінювати свій успіх.
Перевіряйте уміння і нагороджуйте тих, чия самооцінка відповідає успіху.
11. Враховуйте вікові особливості учнів у розвитку їх особистості та пізнавальної сфери.
Серед доступних і перевірених практикою шляхів підвищення ефективності заняття є планування та організація нестандартних уроків. Нестандартні уроки - це неординарні підходи до викладання навчальних дисциплін. Мета їх гранично проста: оживити нудне, захопити творчістю, зацікавити повсякденним, оскільки інтерес - це каталізатор всієї навчальної діяльності. Нестандартний урок - це завжди свято, коли активні всі студенти, коли кожен має можливість проявити себе в атмосфері успішності а група може стати творчим колективом. Ці уроки включають в себе все розмаїття форм і методів, особливо таких, як проблемне навчання, пошукова діяльність, міжпредметні і внутрішньопредметні зв'язки, опорні сигнали, конспекти та інше. Знімається напруга, пожвавлюється мислення, порушується і підвищується інтерес до предмету в цілому.
Види нестандартних уроків.
1. Уроки - ігри - це не протиставлення гри праці, а їх синтез - в цьому суть методу. На таких уроках створюється неформальна обстановка, ігри розвивають інтелектуальну і емоційну сферу студентів. Особливістю такого заняття є те, що навчальна мета являє собою ігрову задачу, і урок підкоряється правилам гри, що значно підвищує захопленість та цікавість студентів до змісту навчання. Яскравим прикладом ігрового заняття є лінгвокраїнознавча вікторина, яку можна запланувати на підсумковий урок по темі "Країни, мову яких ми вивчаємо", де студенти активізують усі свої знання та виявлять спортивний характер та ерудованість.
2. Уроки - казки, уроки - подорожі спираються на фантазію студентів і розвивають її. Проведення таких занять можливо в двох варіантах: коли за основу береться народна або літературна казка, другий - вигадується самим вчителем. Важливим аспектом являється очевидна комунікативна спрямованість такого заняття, адже студенти не просто відтворюватимуть слова та вчинки героїв казки, а також можуть імпровізувати, моделювати альтернативний розвиток подій.
3. Ще одним видом нестандартних уроків є заняття, засновані на імітації діяльності установ і організацій, як наприклад, урок - редакція газети, урок - обхід хворих у лікарні, урок - надання першої медичної допомоги і так далі. Перед студентами ставляться проблемно-пошукові завдання. Ці уроки виконують і профорієнтаційну роль, проявляється артистизм студентів, неординарність їх мислення.
4. Інтернет - уроки проводяться в комп'ютерних класах. Студенти виконують усі завдання безпосередньо з екрану комп'ютера. Інтернет надає ряд можливостей для проведення таких уроків, як наприклад виконання on-line вправ, завдань, прослухування чи перегляд повідомлень з подальшою перевіркою розуміння, виведення миттєвих результатів на екран.
5. Пісня. Використання пісенного матеріалу на уроці іноземної мови стимулює мотивацію і тому сприяє кращому засвоєнню мовного матеріалу завдяки дії механізмів мимовільного запам'ятовування, що дозволяють збільшити обсяг і міцність запам'ятовування. Пісня може бути не просто одним з елементів уроку, але й його основою, як наприклад на уроці-мюзиклі. Таке заняття сприяє естетичному та моральному вихованню студентів, більш повно розкриває творчі здібності кожного учня. Завдяки співу мюзиклу на уроці створюється сприятливий психологічний клімат, знижується втома, активізується мовна діяльність. У багатьох випадках він служить і розрядкою, що знижує напругу і відновлює працездатність студентів.
6. Навчальне відео на уроках іноземної мови розвиває навички та вміння сприйняття і розуміння іноземної мови на слух, яке вимагає від викладача та студентів значних зусиль і часових витрат.
7. Використання комп'ютерних програм на уроках іноземної мови характеризується індивідуалізацією навчання та інтенсифікацією самостійної роботи студентів, підвищенням пізнавальної активності і мотивації. BX Language acquisition, English Grammar In Use, Hangman, Професор Хіггінс. Англійська без акценту, 1С: Освітня колекція. English Platinum 2000, Talk to Me стануть в пригоді викладачу іноземної мови. Студенти мають можливість порівнювати свою вимову з оригіналом не тільки на слух, але і візуально, за системою графічного відображення звуку на екрані монітора, запам'ятовувати нову лексику, вивчати граматику, перевіряти свої знання.
8. Уроки, засновані на формах, жанрах і методах роботи, відомих в суспільній практиці: дослідження, винахідництво, аналіз першоджерел, коментар, мозкова атака, інтерв'ю, репортаж, рецензія.
9. Уроки, засновані на нетрадиційній організації навчального матеріалу: урок мудрості, одкровення.
10. Урок - екскурсія в наш час, коли все ширше і ширше розвиваються зв'язки між різними країнами і народами, знайомство з українською національною культурою стає необхідним елементом процесу навчання іноземної мови. Студент повинен вміти провести екскурсію по місту, розповісти іноземним гостям про самобутність української культури і т.д. Принцип діалогу культур передбачає використання культурознавчого матеріалу про рідний край, який дозволяє розвивати культуру подання рідної країни, а також формувати уявлення про культуру країн досліджуваної мови.
11. Ефективною і продуктивною формою навчання є урок-спектакль. Використання художніх творів зарубіжної літератури на уроках іноземної мови вдосконалює вимовні навички учнів, забезпечує створення комунікативної, пізнавальної та естетичної мотивації. Підготовка вистави - творча робота, яка сприяє виробленню навичок мовного спілкування дітей та розкриттю їх індивідуальних творчих здібностей. Такий вид роботи активізує розумову і мовленнєву діяльність студентів, розвиває їх інтерес до літератури, служить кращому засвоєнню культури країни досліджуваної мови, а також поглиблює знання мови, оскільки при цьому відбувається процес запам'ятовування лексики. Поряд з формуванням активного словника формується так званий пасивно-потенційний словник. І важливо, що учні отримують задоволення від такого виду роботи.
12. Вельми цікавою та плідною формою проведення уроків є урок-свято. Ця форма уроку розширює знання студентів про традиції і звичаї, що існують в англомовних та німецькомовних країнах і розвиває у студентів здатність до іншомовного спілкування, що дозволяє брати участь в різних ситуаціях міжкультурної комунікації.
13. Урок - інтерв'ю. Навряд чи варто доводити, що найбільш надійним свідченням опанування іноземної мови є здатність учнів вести бесіду на конкретну тему. Урок-інтерв'ю - це своєрідний діалог з обміну інформацією. На такому уроці, як правило, студенти опановують певну кількість частотних кліше і користуються ними в автоматичному режимі. Оптимальне поєднання структурної повторюваності забезпечує міцність і свідомість засвоєння.
14. Урок-есе. Сучасний підхід до вивчення іноземної мови передбачає не тільки отримання певної суми знань з предмету, а й вироблення власної позиції, власного ставлення до прочитаного: оригінальне мислення, співпереживання, сполучення свого та авторського "я". На уроках іноземної мови студенти аналізують обрану проблему, відстоюють свою позицію. Вони повинні вміти критично оцінювати прочитані твори, в письмовому вигляді викладати думки відповідно до поставленої проблеми, навчитися відстоювати свою точку зору й усвідомлено приймати власне рішення. Така форма уроку розвиває психічні функції дітей, логічне та аналітичне мислення і, що важливо, вміння мислити іноземною мовою.
15. Метод проектів набуває останнім часом все більше прихильників. Він спрямований на те, що б розвинути активне самостійне мислення дітей і навчити їх не просто запам'ятовувати і відтворювати знання, а вміти застосовувати їх на практиці. Проектна методика відрізняється кооперативним характером виконання завдань під час роботи над проектом. Діяльність, яка при цьому здійснюється, є за своєю суттю креативною та орієнтованою на особистість студента. Вона передбачає високий рівень індивідуальної та колективної відповідальності за виконання кожного завдання. Спільна робота групи студентів над проектом невіддільна від їх активної комунікативної взаємодії. Отже, основна ідея методу проектів полягає в тому, щоб перенести акцент з різного виду вправ на активну розумову діяльність студентів в ході спільної творчої роботи.
16. Відео урок. Опанувати комунікативною компетенцією, не перебуваючи в країні досліджуваної мови, справа дуже важка. Тому важливим завданням вчителя є створення реальних і уявних ситуацій спілкування на уроці іноземної мови з використанням різних прийомів роботи. Не менш важливим вважається залучення студентів до культурних цінностей народу - носія мови. У цих цілях велике значення мають автентичні матеріали, в тому числі відеофільми. Їх використання допомагає студентам збагнути живу іншомовну культуру без відриву від вивчення мови. Ще однією перевагою відеофільму є його емоційний вплив на студентів.
Гра - це організоване заняття, яке вимагає напруження емоціональних та розумових сил. Гра завжди вимагає прийняття рішень - як правильно зробити, що сказати, як виграти?
2.1 Фонетичні ігри
1. Чую - не чую. Ціль: формування навиків фонематичного слуху.
Хід роботи: учні діляться на команди. Викладачі говорять слова. Якщо викладач говорить слово, в якому є довгий голосний … або …, учні піднімають вгору ліву руку. Якщо в сказаному слові є приголосні звуки … або …, всі учні піднімають обидві руки. Викладач записує помилки граючих на дошці. Перемагає команда, яка зробила мінімальну кількість помилок.
2. Широкі та вузькі голосні. Ціль: формування навиків фонематичного слуху.
Хід роботи: викладач називає слова. Учні піднімають руку, якщо звук вимовляється широко. Якщо голосний вимовляється вузько, руку піднімати не можна. Перемагає команда, яка робить мінімальну кількість помилок.
3. Правильно - неправильно. Ціль: формування правильного, чутливого до викривленням фонематичного слуху.
Хід роботи: викладач називає окремі слова або слова в реченнях, фразах. Учні піднімають руку при читанні виділеного ним звука в звукосполучення.
Далі викладач просить кожного учня в обох командах прочитати деякі звукосполучення, слова, фрази, та речення. При правильному читанні звуку учні піднімають руку з зеленою карткою (прапором), при неправильному - руку з червоною карткою (прапорцем). Перемагає команда, яка після підрахування кількості балів найбільш правильно порахує кількість помилок.
4. Яке слово лунає? Ціль: формування навичок встановлення адекватних звукобуквених співвідношень.
Хід роботи: учням пропонується набір із 10-20 слів. Викладач починає читати з визначеною швидкістю слова в вільній послідовності. Учні повинні зробити наступне:
Варіант 1. Знайти в списку слова вимовлені викладачем і поставити поряд з кожним з них порядковий номер по мірі їх вимовляння викладачем.
Варіант 2. Відмітити в списку тільки ті слова, які були сказані викладачем.
Варіант 3. Записати на слух слова, яких нема в списку, і намагатися знайти їх в словнику, і, якщо вони не відомі учням, виписати їх значення, встановити, чи були допущенні орфографічні помилки при їх написанні.
Перемагає той, хто найбільш якісно виконає завдання.
5. Хто швидше? Ціль: формування та поліпшення навиків становлення звукобуквених співвідношень та значень слів на слух.
Хід роботи: учням роздаються картки, на яких в першій колонці написані слова на англійській мові, а в другій - їх транскрипція, а в третій - переклад слів на українську мову. Слова на англійській мові пронумеровані по порядку написання. Кожен учень повинен, як тільки викладач говорить те чи інше слово, поставити його номер з відповідною транскрипцією та перекладом на українську мову (або з'єднати усі три відношення безперервною лінією). Переможе той, хто швидше та якісніше встановить зв'язок між англійським словом, транскрипцією та перекладом.
6. Хто правильніше прочитає? Ціль: формування навички вимови зв'язного вислову чи тексту.
Хід роботи: на дошці записується невеликий віршик або уривок з нього. Викладач читає та пояснює значення слів, речень, звертає увагу на складність вимови окремих звуків. Текст декілька разів читається учнями. Після цього дається 5-7 хвилин для вивчення його напам'ять. Від кожної команди відбирається два-три учні. Текст на дошці закривається і учні повинні розказати його напам'ять. За безпомилкове читання начисляються бали; за кожну помилку знімається один бал. Перемагає команда, яка набирає більше балів.
2.2 Орфографічні ігри
1. Розсипані літери. Ціль: формування навиків поєднання букв в слові.
Хід роботи: викладач пише великими літерами на аркуші паперу слова та, не показуючи його, розрізає на букви, кажучи: «Було в мене слово. Воно розсипалося на літері». Потім показує літери і розсипає їх на столі: «Хто швидше здогадається, яке це було?» Переможе той, хто перший правильно запише слово. Переможець придумує своє слово, говорить його викладачу або сам записує і розрізає його і показує всім розсипані букви. Дія повторюється.
2. Чергова літера. Ціль: формування навички осмислення букви в слові.
Хід роботи: Учням роздаються картки та пропонується написати якомога більше слів, в яких вказана літера стоїть на визначеному місці. Наприклад, викладач говорить: «Сьогодні у нас чергова літера «о», вона стоїть на першому місці. Хто напише більше слів, в яких літера «о» стоїть на першому місці?».
Час виконання завдання приблизно 5-7 хвилин.
3. З двох - третє. Ціль: формування слово утворених та орфографічних навиків.
Хід роботи: ця гра по смислу дуже близька до гри відгадування шарад. Тому опис цієї гри можна використовувати для гри в шаради. Підбираються складні іменники, які можна поділити на дві частини, при цьому кожен з них може бути самостійним словом. Частини слів пишуться на аркушах паперу та роздаються учасникам гри. Кожен повинен відшукати собі партнера, у якого на аркуші написана друга частина слова. Перемагає пара, яка зробить це швидше за всіх.
4. Встав літеру. Ціль: перевірка засвоєння орфографії в межах вивчення лексичного матеріалу.
Хід роботи: утворюється дві команди. Дошка поділена на дві частини. Для кожної команди записані слова, в кожному з яких пропущена одна літера. Представники команд по черзі виходять до дошки, вставляють пропущену літеру і читають слово.
Наприклад: англ. c…t, a…d, a…m, p…n, r…d, s…t, r…n, t...n, o…d, t…a, l…g, h…n, h…r, h…s, f…x, e…g, e…t, d…b, (cat, and, arm, pen, red, car, sit, ran, ten, old, tea, leg, hen, her, his, fox, egg, eat, bed).
5. Картинка. Ціль: перевірка засвоєння орфографії вивчення лексичного матеріалу.
Хід роботи: кожен учасник отримує по картинці з малюнками предметів, тварин і т.д. Представники команд виходять до дошки, поділеній на дві частини, і записують слова, які співвідносяться з предметами, намальованими на картинці. Після цього як учень написав слово, він повинен прочитати його і показати свій малюнок. Перемагає команда, яка швидше та з меншою кількістю помилок запише всі слова.
2.3 Ігри для роботи з алфавітом
1. 5 карток. Ціль: контроль засвоєння алфавіту.
Хід роботи: викладач показує кожному з учасників гри 5 карток з літерами англійського алфавіту. Перемагає той, хто правильно та без пауз називає всі 5 літер.
2. Хто швидше? Ціль: контроль засвоєння алфавіту.
Хід роботи: учням роздають по 3-5 карток з літерами та пропонується їх уважно роздивитися. Потім викладач називає літеру, а ті, в кого є картка з названою літерою, швидко її піднімають та показують всім. Учасник гри, який запізнився, не має права піднімати картку. Викладач проходить між рядами та збирає картки. Перемагає той, хто швидше за інших зостається без карток.
3. Перша літера. Ціль: тренування, орієнтоване на засвоєння алфавіту.
Хід роботи: учні діляться на дві команди. Викладач по черзі називає по три слова кожній команді. Учасники гри повинні швидко назвати перші літери цих слів. Перемагає той, хто правильно виконав це завдання.
4. Зіпсована пишуча машинка. Ціль: формування орфографічної навички.
Хід роботи: викладач розподіляє всі літери алфавіту між учнями. Потім він пропонує кожному вдарити свою «клавішу», тобто назвати свою літеру. Після того, як учні навчаться автоматично реагувати на почутий звук або на написану літеру, їм пропонується «надрукувати» слова, спочатку ті, які викладач показує на карках, а потім ті, які він промовляє вголос. Перемагає той, хто зробить найменшу кількість помилок.
5. Де літера? Ціль: формування навичок диференціації звукобуквених співвідношень.
Хід роботи: викладач пише на дошці декілька слів та пропонує учням знайти серед них три слова, в яких літера … читається як … . Перемагає той, хто зможе виконати завдання без помилок.
2.4 Лексичні ігри
1. Цифри. Ціль: повторення кількісних числівників.
Хід роботи: утворюються дві команди. Справа та зліва на дошці записуються однова кількість цифр в перемішку. Викладач називає цифри одну за одною. Представники команд повинні швидко знайти названу цифру на своїй половині дошки. Перемагає команда, яка швидше упорається з завданням.
2. Числівники. Ціль: закріплення кількісних та порядкових числівників.
Хід роботи: утворюється дві команди. Викладач називає порядкові або кількісні числівники. Перша команда повинна назвати попереднє число, друга - наступне (розуміється порядковий або кількісний числівник). За кожну помилку команда отримує штрафний бал. Перемагає команда, яка отримає найменшу кількість штрафних балів.
3. Заборонений числівник. Ціль: закріплення кількісних та порядкових числівників.
Хід роботи: викладач називає «заборонений» числівник. Учні хором рахують числівники (спочатку називають кількісні, потім порядкові числівники). «Заборонений» числівник називати не можна. Той, хто помиляється та промовляє його, приносить своїй команді штрафний бал. Перемагає команда, яка отримає найменшу кількість штрафних балів.
4. П'ять слів. Ціль: закріплення лексики по темі або по одному з пройдених уроків.
Хід роботи: поки учень з однієї команди рахує до п'яти, представник другої команди повинен назвати п'ять слів по даній темі. Учасник, який не впорається з завданням, вибуває з гри.
5. Кольори. Ціль: закріплення лексики по пройденій темі.
Хід роботи: ставиться задача назвати предмети одного кольору. Перемагає та команда, яка зможе назвати більше предметів, тварин і т.д. одного кольору.
6. Більше слів. Ціль: активізація лексики по пройденим темам.
Хід роботи: утворюється дві команди. Кожна команда повинна назвати як змога більше слів на задану їм літеру. Перемагає команда, яка називає більшу кількість слів. Гру можна проводити в письмовій формі. Представники команд записують слова на дошці. В цьому випадку при підбитті підсумків враховується не тільки кількість слів, а також правильність написання слів.
7. Вгадай завдання. Ціль: активізація лексики по вивченій темі.
Хід роботи: кожен учень отримує тематичний малюнок. Він повинен роздивитися його та розповісти, що на ньому зображено. Той, хто перший вгадає назву малюнку, отримує наступний і виконує теж саме завдання. Перемагає той, хто вгадає більше назв.
8. Озвучення малюнка. Ціль: активізація лексики по вивченій темі, розвиток навиків діалогічного мовлення.
Хід роботи: граючі утворюють пару. Кожній парі видаються малюнки, до яких додаються картки з відповідними репліками. З їх допомогою необхідно озвучити малюнки. Перемагає пара, яка першою підготує діалог і правильно його озвучить.
9. Знайди цифру. Ціль: розвиток лексичного навику.
Хід роботи: один з граючих називає слово, яке йому заманеться, бажано коротке. Другий учасник повинен назвати слово, яке римується з першим. Третій - добавити ще слово в рифу і т.д. Той, хто не зможе назвати слово в рифу, отримує мінус. Коли у когось з граючих набирається три мінуси, він вибуває з гри. Перемагає той, який залишається останнім.
2.5 Граматичні ігри
1. Гра в м'яч. Ціль: автоматизація вживання форм дієслова в усному мовленні.
Хід роботи: представник першої команди придумує речення з вивченим дієсловом. Він кидає м'яч партнеру з другої команди та говорить речення, пропускаючи дієслово.
Гравець, який спіймав м'яч, повторює речення, вставляючи правильну форму дієслова, кидає м'яч партнеру з першої команди і називає своє речення, не кажучи дієслово і т.д. За кожну помилку нараховується штрафний бал. Перемагає команда, яка набере найменшу кількість штрафних балів.
2. Кубики. Ціль: автоматизація вживання конструкції в усному мовленні
Хід роботи: для гри виготовляються кубики, на гранях яких наклеєні малюнки з зображенням предметів або тварин. Учні діляться на дві команди. Учасники по черзі виходять до столу, підкидають кубик і називають речення з відпрацьованою конструкцією, відповідні сюжету малюнку на одній з граней куба. За кожне правильне придумане речення команда отримує один бал. Перемагає команда, яка набрала більшу кількість балів.
3. Подарунки. Ціль: закріплення лексики по темі, автоматизація використання використаних вивчених дієслів в майбутньому часі усному мовлені.
Хід роботи: утворюється дві команди, На дошці записується два ряди слів: 1) найменування подарунка, 2) список дієслів. Граючі повинні сказати, використовуючи дієслова зі списку, що вони будуть робити з подарунками, які отримані на День народження. Кожен учасник гри придумує по одному реченню. Перемагає команда, яка швидше впорається з завданням і складе речення без помилок.
Серед різноманітних видів ігор особливе місце займають рольові ігри.
Ігри позитивно впливають на формування пізнавальних інтересів школярів, сприяють усвідомленому засвоєнню іноземної мови. Вони сприяють розвитку таких якостей, як самостійність, ініціативність; вихованню почуття колективізму. Учні активно, допомагають одне одному, уважно слухають своїх товаришів; вчитель тільки керує навчальною діяльністю.
3.1 Приклади рольових ігор
Вправа з імітації:
Рольова гра «Близнюки» («Twins»)
Завдання першому партнеру. Ви учасник шкільної художньої самодіяльності. Мрієте стати професійним актором. Цікавитеся всіма театральними жанрами.
Завдання другому партнеру. Ви однокласник та найближчій товариш майбутнього актора. В усьому наслідуєте його. Вас прозвали близнюками.
I am interested in cinema. I am interested in cinema, too.
Приклади варіантів які в майбутньому можуть бути набрані курсивом: 1 - opera and ballet? 2 - drama, 3 - comedy, 4 - tragedy, 5 - variety show, 6 - classical music, 7 - folk music, 8 - pop music.
Зліва дається репліка першого партнера, справа - другого.
Вправи з підстановки:
Рольова гра «Театрали» («Theatre-goers»)
Завдання першому партнеру (дівчинці): Ви Мальвіна. Любите театр. Скажіть, в якому театрі ви були вчора.
Завдання другому партнеру (хлопчику): Ви Буратіно. Скажіть в якому театрі ви побували на минулому тижні.
I went to the Opera and Ballet Theatre and I went to the Dolls Theatre
Yesterday. Last week.
Вправи на засвоєння діалогу.
Рольова гра «Інтерв'ю» («Interview»)
Завдання першому партнеру. Ви журналіст газети «Радянська культура». Після спектаклю поговоріть з театральним критиком, з'ясуйте, чи сподобалася йому вистава.
Завдання другому учаснику. Ви відомий театральний критик. Вистава вам не дуже сподобалася.
Did you enjoy the ballet “Swan Lake” Not very much. I did not like the dan by Tchaikovsky.

Опорні тексти для вивчення тем
2 клас
My Pet
 I have got a pet. It is a             ……….           Its name is                  …        .          ………    is     ……..     It has got a           …                  head and a           ……            neck. My pet has got          …                   legs and a      ….               tail.           …                can                 …             and     …                         . It is very                …                   . I like my pet.

My Friend
I have got a friend. His / her name is                  …        . He/ she has got            …                hair.           …                       has got a              …           nose, a               …            mouth,             …                  eyes and          …                 ears. He/ she has got              …                   arms and hands.            …                has got           …                      legs and feet. He/ she can                 …             and     …                         . My friend is                 …                   . I like my friend.
My favourite season
 Spring, summer, autumn, winter are four seasons. My favourite season is  …
It is                 …       It  is not   …       The days are    …      The trees are   …     The birds  …
Children can  …      I like                    …                It is      …      season.
3 клас
My Family Tree
My name is … My father and mother are my parents. My grandfather and grandmother are my grandparents. My grandparents have got 3 children: Kate, Nick and Ann. Ann is my mother. Kate is my aunt. Nick is my uncle. Kate’s son – Nazar is my cousin. I have got a sister. Her name is Olga. My mother’s husband is my father. His name is Tom. My uncle’s wife is my aunt.
 I love my family.
 


My Friend and I
My name is …
I am 9 . I am from Ukraine. I can …       My hobby is …       I like ……       I don’t like …..
I have got a pen friend. His (her) name is …     He (she) is 10. He (she) is from …. 










He (she) can …..     His (her) hobby is ….      He (she) likes ….     He (she) doesn’t like ….
My friend is nice.
Eeater
  …                   is a great holiday in     …                        . On Easter Sunday people go to        …                        , give thanks to                              …                               , sing                …         , listen to                    …                . In Ukraine we make           …                …                     . We paint                       …                                       , too. Families have a                …                          …              . I like to celebrate                             …           .
 It is my favourite holiday.
My favourite season
   …                   is a   ….        season.
           …               …                    …            are     …         months.
It is usually             …     But sometimes it is   …         The days are    …        The grass and trees are   …      The birds  …      Children can  …      I like                    …                It is my favourite season.

4 клас
My Lunch
I don’t like ( big/ small ) lunch. I usually have ( big / small) lunch.
I usually eat …       I usually drink …      I never eat …    I never drink …

My native town
I live in Rivne in …………………..Street. Rivne is a very clean and beautiful town. It stands on the Ustia River. There are some bridges over the river.
Soborna Street is the central street. There are many cars, buses, trolley-buses, taxis and routing taxis  in the streets. As for me I get to school by………….    .
Nezalezhnist Square is the main square in Rivne. There are many beautiful churches, banks, shops, supermarkets, libraries, cafes and restaurants. There is the big Drama Theatre, the Puppet Theatre, cinemas,  museums, a concert hall, an art gallery and a nice zoo in my city. But there isn’t any circus.
In summer people like to have a rest in the park, in the zoo or near the lake. I like my native town very much.
5 клас
My school
1.What school do you study at?
2. What classrooms have you got?
3.What subjects do you study?
4.Where do you study Handicrafts?
5.What floor is … on?
6.What is your favourite subject / classroom?
7.What school rules have you got?
8.Do you like your school? Why?

     I’m eleven years old and I go to the secondary school number 8. We have got a nice school. It is big. There are a lot of classrooms in it. We have got a School Canteen. It is on the ground floor. We have got a Cloakroom and a Gymnasium. They are on the first floor. There is a Headmaster’s Office, a Staff Room, a big Assembly Hall and a School Library on the second floor. There are a lot of studies on the third and fourth floors. We study a lot of subjects there.
   We study Handicrafts in the Arts and Crafts Room. It is on the first floor. We study Ukrainian and Ukrainian Literature in the Ukrainian Study. It is on the third floor. We have Physical Training lessons in the Gymnasium. It is on the first floor.  My favourite subject is English. We study English in the English studies. They are on the ground and first floors.
   We read and speak English, watch videos and listen to the songs. But best of all I like doing projects. It is funny and exciting. I’m not crazy about animals and plants. So I hate Nature Study. After lessons I can have my lunch in the school canteen and do homework in the library.
  We have got some rules at school. We must come in time. We mustn’t run and shout. There are a lot of after class activities in our school. I can go to different sport clubs, art and music circles and dancing clubs. I would like to join the Drama Club.
   Anyway I think I am lucky to study here. My school is light and comfortable. I like it very much.
 My Family and I
What is your name? How old are you?
Where are you from? What nationality are you?
Have you got a brother?
What’s your mother’s job?
What do you look like?
Who do you look like?
What are you like?
What pet have you got?
What does your pet look like?
What is your pet like?
   
      My name is         ….     I am 11. I’m from Ukraine. I am Ukrainian. I have got a big family. I have got a mother, a father,          …..         . My mother’s name is …  . She is ….    She is a       …………… . Her husband is my father. His name is ……. . He is …… . He is a …….         . Their daughter (son) is my sister (brother). ….
I have got a lot of uncles and aunts. Their children are my cousins.
    I am a handsome boy (pretty girl). I look like my mother. I am tall. I have got short (long) fair (dark) hair. My eyes are blue. I have got full lips and white teeth. My smile is very pleasant. I am cheerful and hard-working, but I’m not attentive or easy-going. I think I’m unique.
   My family has got a pet. It is a hamster. It’s from Brazil. It is small and brown. It’s got a small tail. Its legs are short. Its name is Crispy. It’s very funny and smart. I like my pet very much.
My hobby.
I am 10 and I am crazy about playing          …         . I’m interested in making     …..                  . I’m fond of going   …..     . I like collecting things. At the moment I’m collecting          ….       . I’ve got about      …       . In summer I am going to start collecting       ….            . I think I will have a good collection.
My friend and I.
My name is …  . I am 10. I am from … . I’m clever and …, but I’m not … . I’ve got a … , but I haven’t got a … . I can … , but I can’t … . I like … , but I don’t like … . I’m crazy about … .
My friend’s name is … . He (she) is 11. He (she) is from … . He (she) is helpful and … , but he (she) isn’t … . He (she) has got a … , but he (she) hasn’t got a … . He (she) likes … , but he (she) doesn’t like … . He (she) is crazy about … .
My favourite holiday
 I would like to tell you about my favourite holiday. It is Easter. Before this holiday my mother cooks Easter cakes. They are called “paska” or “babka”. My father makes sausages and smokes meat. I colour eggs. I am good at painting eggs. On Easter my family and I go to church with baskets full of different tasty things. We give thanks to God and bless our food. After that we have a holiday lunch, sing songs and have fun. Next day I like visiting my grandparents and relatives. I am keen on spending time with my friends. Easter is a great holiday. I like it very much.
My Motherland
We live in Ukraine, so we are Ukrainians. We live in the wonderful country with beautiful nature and hard-working people. The population of Ukraine is about 45 million. Ukraine is a rich country. It`s territory is 603,628 km² (six hundred three thousand six hundred and twenty-eight square kilometers). There are many mountains, forests, rivers and lakes in Ukraine. Dnipro is the longest river in the country. The highest peak is Hoverla in the Carpathians Mountains. The biggest lake in Ukraine is Yalpuh and the deepest one is Lake Svitiaz. The Black Sea washes the country in the south and the Sea of Azov washes it in the south-west. The plant and animal world of our country is very rich. There are a lot of different animals, birds and plants in our forests, steppes and mountains.
Our local shopping centre.
Welcome to our  ……     .It is very big and    …..    . There are lots of places to …        here. It has got lots of departments. You can buy bars of soap, medicines and toothpaste at the ….   . They sell ….     at the newsagent’s. …………..
You can choose and buy any souvenirs for your friends and ….     . After shopping you can have lunch or dinner in a café. In the evening you can   ….  a cinema, a skating-rink, a bowling club or a play ground. Our shopping center is a popular   ….  place. Come and have a nice time here.
6 клас
My friend and I.
My name is    …    , but all my friends call me    …    . I have got a nickname, too. It is     …     , because I’m crazy about    …   . I am also interested in … . I am a member of … club. But my favourite free-time activity is … My best friend’s name is …. We are (aren’t) in the same class, but (and) we are (aren’t) neighbours. I have got a big (small) family: a mother, … and … . I share (don’t share) my room with … I’m good at … , but I’m bad at … .
London
Complete the text using the words from the box
1. cars
2. exciting
3.   29
4.cathedrals
5. Thames
6. palaces
7. jog
8. pedestrians
9.   7
10. trains
11. writer
12. art galleries
13. wax models
14. museums
15. 3 thousand
16. sixty
17. shopping
18.   3 hundred
19.  seven
20. street life
21. hundred and  thirty
22. musicians
23. buskers
24. parks

London is a fascinating and ……………. city with a long history. London is on the river ……..... There are ……. bridges over the river: some for ……...., some for ……..… and some for ………..…. Tower Bridge is the most famous. London has a population of nearly …… million. There is also so much for people to see in London: …… , churches, …….…, the Tower, Trafalgar Square and lots of ……….….. and …………. And, of course, Madame Tussaud`s. Madame Tussaud brought her exhibitions of ………..… to London in 1802. But London is also a great place for ………….. Harrods is the most famous store in Britain. It has …………..departments on …….…. floors and over …….. staff. Another popular place for shopping is Covent Garden. It is also a centre of London …….…. You can find street ……….…, or ……….…, here and street entertainers. London has over a ………...… cinemas and more than ……….… theatres. There are some wonderful ………………like Hyde Park, Regent’s Park and St James`s  Park where you can walk, …………..., have a picnic and get away from the noise. There is lots to do in London. You can always have a good time. Dr.Johnson, a famous English ………….., once said: “When a man is tired of London, he is tired of life.”

Answer the questions:

What is London?
Where is London situated?
How many bridges are there over the Thames?
What is the population of London?
What can people see in London?
What are the most famous stores in London?
What can you do in London’s parks?
Can you get tired of London?

Kyiv
    Kyiv is one of the largest and most beautiful cities in the world with a long history. As far as I know Kyiv was founded in the early 6th century. A well-known legend which came to us, says that the founders were three brothers Kyi, Shchek  and Khoryv. So the city got its name after the eldest brother Kyi. Nowadays Kyiv is not only the capital of Ukraine, it is a cultural, scientific, administrative and industrial centre.
     Khreshchatyk Street is the symbol of Kyiv and became the main street 200 years ago. The street is only one kilometer long but it is very impressive. Lined up with chestnut trees, Khreshchatyk Street looks especially lovely in spring when they are in blossom. Besides government offices and administrative buildings you can see a lot of fine shops, cozy cafes, fashionable restaurants and large cinemas. Thousands of people travel along its pavements. On Sundays the traffic does not run in Khreshchatyk Street and it becomes a walking place. So the families can stroll in the street with their children. Kyivities  and visitors of the city enjoy different street shows that are organized for their entertainment.
         Kyiv-Pechersk Lavra stands on the green hills above the Dnipro. In the 9th century a monk Anthony dug a small cave there. Later other monks came to that place to live and pray. Many talented and famous people lived in Kyiv-Pechersk Lavra. Some of the monks were great artists. They painted beautiful icons and magnificent pictures. Some of the monks were doctors and helped people. Today Kyiv-Pechersk Lavra is both a monastery and a tourist sight. Monks live, study, work and pray there. Among the squares of Kyiv Maidan Nezalezhnosti (Independence Square) is one of the most attractive one.  All citizens of Ukraine are proud of their capital.



1 коментар:

  1. Цікаві знахідки. Обов'язково використаю в своїй роботі. Дякую, що поділились.

    ВідповістиВидалити